Tuesday, February 01, 2011

همینجوری

سلام...
تو فکر بودم که یه وبلاگ جدید باز کنم تا در طول هفته از روزگارم بنویسم، چون اینجا یه مدلایی بیشتر شبیه دفتر شعر شده. ولی دیدم که  بنا چند دلیل بهتره همینجا بنویسم . اول اینکه دوستانی که من رو دنبال میکنن به همین نشانی عادت دارن. دلیل دوم هم اینه که معنی نمیده یه نفر آدم چندتا وبلاگ داشته باشه و دلیل سوم هم نداره، دست کم فعلا. اما دلیل چهارم پیدا نکردن اسم مناسب بود. شاید اگر اسم خوبی پیدا کنم این کار رو انجام بدم. اونوقت میشم مثل اون آدمی که واسه دکمش رفت کت خرید...

یک هفته ای هوا واقعا خوب و بهاری بود ( حدودا منفی 10 درجه) از امروز قراره زمستون برگرده سر کارش. قرار شده برف سنگینی بیاد و فردا همه جارو تعطیل کنه. منم منتظرم که کلاسم شروع شه و استاد بیاد و حرفایی که در طی چند سال درس خوندن و کار کردن یاد گرفته بچپونه تو مغز ما. لازم به ذکر هست که همه چیز آروم و جهانیان چقدر خوشبختن. این خوشی و شادی بیش از اندازه رو میشه این روزها همه جای دنیا مشاهده کرد. مثلا کشورهای تونس و مصر. دوستان نه چندان دوست و عربمون دیدن که ایرانی ها قیام کردن و برای حقشون جنگیدن ولی به هر علتی به اهداف چندگانه خودشون نرسیدن، گفتن بیاین ما هم قیام کنیم شاید به هدف نرسیدیم! اما رسیدن. و این نمونه بارز زدن خوشی به زیر دل آدم هاست... ( آدم بیکار که میشه فکرش کجاها که نمیره )

نه جدی جدی برف داره میاد و ظاهرا فردا همه خونه نشینیم !!! دستش درد نکنه، شدیدا به خواب نیاز دارم.
توی یه راهرو روی زمین نشستم و همراه من یه مقدار موجود دیگه از نوع انسان دارن وول میزنن و هرکی به زبون شیوا و زیبا و بعضا گوش خراش خودش داره حرف میزنه و منم نشستم دارم پارسی نویسی میکنم . دریغ از یک کلمه انگلیسی در کل این مجموعه. تنها وجه تشابهمون اینه که آدمیم، یا دست کم سعی میکنیم باشیم. همین آدم هایی که اینجا به همین آرامش دور هم جمع شدن و با هم سر یک کلاس میشینن از  جنس همونایی هستن که اگر تو مملکت خودشون بودن شاید شاید با یکی مثل همکلاسی امروزشون که از یک کشور دیگست در حال جنگ بودن و احتمالا تا آخر این نوشته یکیشون از پس اونیکی بر میومد و میکشتش.
نتیجتا همونجور که آدما بر اثر اجبار ممکن هست  حال هم و بگیرن بر اثر اجبار میتونن همزیستای خوب و بی درسری برای هم باشن، اما بعید میدونم اگر فرصت حال گیریِ بدون پیگرد قانونی رو داشته باشن بهش نه بگن.

برف همچنان ریز و پر شور میباره...
خوب واسه فعلا بسه ...
روز خوش




1 comment:

Anonymous said...

Fekr mikonam alan ham biaz be yek hamchin bahoonee mesle barf dary ta beshini khoone o esterahat koni...